Menu Home

Belangrijke trends in internetmarketing van 2021 om op te letten


facebook marketing boek

Moderne informatietechnologie groeit en ontwikkelt zich steeds sneller. Alles wat ermee verbonden is, moet met dezelfde hectische snelheid bewegen. Digitale marketing is geen uitzondering. Met constante updates, nieuwe technieken en algoritmeveranderingen proberen digitale marketeers vaak gewoon bij te blijven. Het begrijpen en gebruiken van de huidige trends is een essentieel onderdeel van het aan de top blijven van het spel. Nu het nieuwe decennium nadert, zijn hier de belangrijkste marketingtrends van 2021.

Social media-berichten verkopen

Sociale netwerken zijn een belangrijk onderdeel van communicatie en zijn over de hele wereld wijdverbreid. Gezien hun alomtegenwoordige karakter, zijn sociale media begrijpelijkerwijs een integraal onderdeel van online marketing geworden. Het aantal gebruikers dat aankopen doet op sociale netwerken groeit elk jaar.

Dit betekent een enorme zakelijke kans, bijvoorbeeld 72% van de Instagram-gebruikers kocht een product in een smartphone-app. Nog indrukwekkender is een enquête onder meer dan 4.000 Pinterest-gebruikers en het bleek dat 70% Pinterest gebruikt om nieuwe en opwindende producten te vinden.

Gelukkig voor verkopers bieden sociale media tegenwoordig een schat aan mogelijkheden om klanten aan te trekken. Of u nu Facebook, Pinterest of Instagram gebruikt, online winkels hebben nu de mogelijkheid om promotionele, verkoopposts te maken, gebruikers kunnen rechtstreeks vanuit uw post winkelen.

Met sociale media kunt u snel en gemakkelijk nieuwe klanten vinden, waardoor uw verkooptrechter korter wordt en gebruikers gemakkelijker kunnen kopen.

Verwacht wordt dat het aantal aankopen na 2021 zal toenemen en een sterke advertentietrend zal worden.

Virtuele en augmented reality

In de afgelopen jaren zijn zowel augmented reality (AR) als virtual reality (VR) erg populair geworden en worden ze belangrijke trends in marketing. AR zal naar verwachting VR in populariteit overtreffen in 2021, ondanks het vroege leiderschap van VR.

Veel grote bedrijven gebruiken AR al. Ikea heeft bijvoorbeeld een app waarmee gebruikers kunnen visualiseren hoe een meubelstuk in hun huis eruit zal zien voordat ze het kopen.

Interactieve inhoud

Shoppers van vandaag zijn op zoek naar nieuwe ervaringen wanneer ze online gaan, en voor velen betekent dit meer interactiviteit. Uit analyse van zoekopdrachten blijkt dat 91% van de zoekopdrachten betrekking heeft op visuele en interactieve inhoud. Hiervoor zijn verschillende redenen:

Interactieve inhoud onderscheidt zich van nieuwigheid door traditionele inhoud, door middel van expressie is het duidelijk meer merkbaar en trekt het meer aandacht.

Dit type inhoud zorgt ervoor dat bezoekers lang op uw pagina blijven.

Interactieve inhoud is heel gebruikelijk, gebruikers delen deze inhoud op sociale media, het vergroot je naamsbekendheid.

Simpel gezegd, interactieve inhoud is aantrekkelijker.

Personalisatie

2021 wordt het jaar van gepersonaliseerde marketing. Consumenten zijn behoorlijk bedreven in het blokkeren en filteren van typische advertenties, spam die daar niets mee te maken heeft. Daardoor worden traditionele reclamemedia veel minder effectief. Dus wat kan je doen? Personaliseer het!

In een enquête onder 1000 mensen zei 90% personalisatie leuk te vinden. Belangrijker voor uw bedrijf is het feit dat 80% toegaf dat ze eerder een bedrijf kozen dat hen een persoonlijk tintje zou geven.

E-maillijsten zijn een oude reserve voor marketeers en ze lenen zich goed voor personalisatie. Gesegmenteerde lijsten met gepersonaliseerde e-mails blijken beter te presteren dan gewone e-mails die naar de hele lijst worden gestuurd. Mis deze kans niet om echt contact te maken met uw publiek.

Slim bieden met Google Ads

Digitale marketeers zijn al bekend met automatisering, maar nu heeft Google updates voor Google Ads aangekondigd waarmee automatisering en slim bieden waarschijnlijk de norm zullen worden.

Google Ads gebruikt machine learning om uw biedingen te optimaliseren. Dit biedt u verschillende nieuwe functies om u te helpen uw conversies te verhogen, waaronder:

De mogelijkheid om een ​​conversieactie op campagneniveau te selecteren.

Mogelijkheid om biedingen automatisch in te stellen wanneer de verkoop begint of eindigt

De mogelijkheid om biedingen voor meerdere campagnes te optimaliseren met behulp van een geselecteerde set conversieacties.

Hoewel er veel nieuwe trends zijn om op te letten, betekent dat niet dat traditionele methoden verouderd zijn. In feite zijn er verschillende marketingtrends die in het verleden effectief zijn geweest en naar verwachting zullen doorzetten tot 2021.

Contentmarketing

‘Content is king’ is al jaren het axioma van digitale marketing. Dit blijft relevant in 2021.

Met inhoud van hoge kwaliteit kunt u uw ervaring laten zien. Uw inhoud is wat zoekmachines gebruikers op internet laten zien, dus het is absoluut noodzakelijk dat u doorgaat met het produceren van inhoud van hoge kwaliteit.

Video-inhoud

Klanten reageren goed op visuele inhoud, waardoor video in 2019 een essentiële digitale marketingtool is. Deze trend zet zich voort in 2021 en waarschijnlijk zal de rol ervan groeien met de ontwikkeling van nieuwe soorten netwerken.

Besteed aandacht aan online uitzendingen. Uit streams op Facebook Live en Instagram Live bleek dat gebruikers ze driemaal langer bekeken dan opgenomen video’s. De dagelijkse kijktijd van livevideo’s op Facebook is verviervoudigd in één jaar en ze genereren zes keer meer interacties dan traditionele video’s.

 content marketing instagram

https://marketingbook.shop/

Categories: Internet marketing

Tagged as: