Menu Home

Tips om Google te gebruiken om zoekmachineoptimalisatie te stimuleren

web agency gent

Volgens Google zou het netwerk deel moeten uitmaken van de marketingmix van een organisatie. Maar hoe kunt u als organisatie het meeste halen uit marketing? Gebruikers van brengen immers gemiddeld niet meer dan 3 minuten door op sociale netwerken. Daarom hebben veel organisaties moeite om Google gebruikers aan te trekken en te bundelen. Daarom willen marketeers ook graag een effectieve marketingstrategie voor sociale media vinden, natuurlijk maakt Google daar ook deel van uit.

Wat is mogelijkheid van Google en hoe kunt bedrijf het beste uit uw Googlestrategie halen? In het artikel krijgt u een antwoord op deze vragen en introduceert u ook de eerste tips voor succes op Google. Andere tips worden in deze sectie uitgelegd. Door alle instructies te volgen, kunt u Google marketing starten.

Om het potentieel van Google te kunnen herkennen en volledig te benutten, is het belangrijk om deze marketingtool te onderscheiden van alle andere sociale netwerken. In plaats van het netwerk te identificeren als een sociale ontmoetingsplaats, beschouw Google dan als een manier om de online status te verzamelen. Op deze manier wordt Google uw huisstijl op internet en wordt op uw website, zoekmachineadvertenties, mobiele advertenties en vele andere online kanalen weergegeven. Door middel van een succesvolle online advertentiecampagne, kunt u voor elke die u bereikt, volledig profiteren van de online interactie die via sociale media is geëxplodeerd. Uit onderzoeksgegevens blijkt dat meer dan 70% van de consumenten aankoopbeslissingen neemt op basis van klantrecensies of aanbevelingen van vrienden en familie. Bovendien gebruikt meer dan 80% van de consumenten online bronnen om producten te onderzoeken. Het uitvoeren van een effectieve Google marketingcampagne zorgt ervoor dat de doelgroep op het juiste moment van het product of dienstadvies krijgt.

GOOGLE secret met uw organisatie

Hier zijn enkele eenvoudige tips voor het succesvol gebruiken van Googlemarketing voor uw organisatie.

Maak een officiële pagina voor uw organisatie

De eerste stap is natuurlijk om een ​​pagina te maken die zichtbaar is op internet. Deze pagina is het startpunt voor het opzetten van een online identiteit. Met een paar simpele stappen maakt u een account aan voor uw bedrijf.

Zorg voor een interactieve pagina

Google biedt organisaties de mogelijkheid om visuele en interactieve pagina’s te maken. Door interessante en unieke afbeeldingen te leveren, behaalt u sneller. Zo kun je bijvoorbeeld direct en eenvoudig je connectie op de hoogte stellen van updates, zoals het beschikbaar stellen van nieuwe afbeeldingen.

Gebruik Hangouts

Hangouts zijn geweldig om producten te lanceren, naamsbekendheid te vergroten en het vertrouwen en de loyaliteit van huidige klanten te winnen. Voordat je een Hangout start, is het verstandig om de verschillende features te realiseren. Bovendien, aangezien Google alle functies blijft verbeteren en nieuwe functies toevoegt, moet u op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Houd bij het gebruik van Hangouts rekening met het volgende:

Gebruik geen draadloos internet, maar gebruik een vaste internetverbinding. Het mislukken van videochat heeft een negatieve invloed op het aantrekken van potentiële klanten.

Met Hangouts kun je spontaan communiceren met klanten en andere deelnemers. Het is belangrijk om je voor te bereiden op videochat om een ​​professionele, overtuigende en betrouwbare indruk te krijgen.

Hangouts geven je de mogelijkheid om het merk er uit te laten zien. Kies daarom de juiste vertegenwoordiger. Passende vertegenwoordigers moeten over de juiste vakkennis en een representatief en overtuigend imago beschikken.

Koppel uw Google pagina aan uw advertentie

Door de functie ‘sociale uitbreiding’ in AdWords te gebruiken, is uw bestemmingspagina gekoppeld aan zoekmachineadvertenties. Wanneer internetgebruikers op zoek zijn naar relevante informatie, worden alle suggesties van zoekresultaten, uw Googlepagina, uw website of advertenties op deze manier weergegeven. Dit vergroot de kans voor gebruikers om door uw advertentie te bladeren onder het contact of de aanbeveling van een vriend. Voor meer informatie over het linken van Google Plus-pagina’s aan AdWords-advertenties gaat u naar AdWords Help.

Plaats een Google badge op je website

Naast het toevoegen van Google pagina’s aan uw advertenties, kunt u ook Googlebadges op uw website plaatsen. Door de Google badge toe te voegen, kan Google internetgebruikers effectiever alle van uw website en uw Google pagina bieden. Door uw website aan uw Google pagina te koppelen, verschijnen de nieuwste Google berichten in de zoekresultaten onder uw website. Uw activiteit op sociale netwerken wordt ook weergegeven in relevante Google Mapszoekresultaten. Al deze factoren zullen uiteindelijk leiden tot een betere SERP (Search Engine Results Page) positie.

Evalueer de effectiviteit van Google interacties en aanbevelingen

In AdWords kunnen marketeers de impact vanaanbevelingen meten door rapporten van alle advertenties te analyseren op basis van. U vindt het rapport onder het gedeelte ‘melding’. Google heeft erop gewezen dat het rapport de klikfrequentie (klikfrequentie of klikfrequentie) zal verhogen. Het groeipercentage van betaalde zoekmachine-advertenties ligt tussen 5% en 10%.

Google Analytics heeft ook een krachtige functie voor ‘Sociale rapportage’. Met het rapport ‘Sociale conversies’ kunt u inzicht krijgen in specifieke Google interacties rond inhoud en de impact op organisatiedoelen en conversies.

Wil je deskundig advies over effectieve Google marketing op maat van jouw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Ons team helpt u graag!



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Categories: Internet marketing

Tagged as: